Velkommen til oss!

Vellkommen til oss i Sofiemyråsen barnehage!

Om barnehagen

Sofiemyråsen barnehage er en privat barnehage i Nordre Follo kommune, som åpnet i august 2000. Vi holder til innerst i Tømteveien, med skog på alle kanter. Vi tilbyr 100 % plasser. Åpningstiden er kl. 07.00 – 17.00. Redusert åpningstid jul og påske (Stengt julaften og nyttårsaften). Foreldrene betaler ekstra per mnd. for mat. For dette serverer vi mat to ganger per dag. En gang i uka er det et varmt måltid.

Foreldreeid

Barnehagen er foreldreeid og driftes som et samvirkeforetak. Foreldrene har et eierstyre, som samarbeider tett med barnehagens personale.

Vi ønsker at brukerne av Sofiemyråsen barnehage skal ha høye forventninger til oss, og at det skal føles bra å ta opp ting som gjelder barna deres eller andre spørsmål knyttet til barnehagehverdagen. God dialog og åpenhet er svaret for å skape et godt samarbeid. I Sofiemyråsen barnehage har foreldrene en unik mulighet til å påvirke barnas hverdag ettersom de selv er medeiere i barnehagen. Barnehagen har søskenprioritering ved opptak.

Barnehagens visjon: stort og smått har det godt

Både barn og voksne må trives for å ha en god hverdag og et godt leke- og læringsmiljø. Leken skal gjennomsyre våre planer og vår hverdag, da dette er barnas sosiale verden hvor de prøver ut sine ferdigheter og utvikler seg.

Vi mener at gode voksne er den viktigste faktoren for kvalitet i barnehagen, og at det er i møte mellom mennesker de gylne øyeblikkene oppstår. Fokus på voksenrollen gjenspeiler vår barnehagehverdag.

I Sofiemyråsen barnehage er vi glade i å være ute og vi tar ukentlig med oss barna på tur. Vi har årlig ekstern sikkerhetskontroll av uteområdet og er meget opptatt av at våre lokaler både ute og inne skal oppgraderes og holdes vedlike.

Personalgruppa og arbeidsmiljø

Vi er en barnehage med et unikt arbeidsmiljø, høy kvalitet og sterkt brukerfokus. Vi jobber for at barn, foreldre og egne medarbeidere skal oppleve nettopp dette. Vi jobber mye med eget arbeidsmiljø, både som gruppe, men også som enkeltindivid. Vi er en variert personalgruppe av begge kjønn, som er gode på å se helhet og hjelper hverandre på tvers av huset. Det skal være gøy å jobbe i Sofiemyråsen barnehage, samtidig som vi har høyt fokus på egen tilstedeværelse, og kvalitet i det vi leverer. At personalet trives på jobb vises også i personalgruppen der mange har lang ansiennitet i barnehagen.

Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker å komme på besøk for å se hvordan vi har det.