KLATREMUS 0-3 år

Velkommen til Klatremus!

Klatremus består av 12 barn og fire voksne.

For de yngste barna i barnehagen er omsorg, nærhet og trygghet spesielt viktig, noe som preger hverdagen vår. Barnehagen skal være et godt sted å være for hvert enkelt barn. Det skal også være spennende og vi tilbyr varierte aktiviteter som barna får delta på. Selv de yngste barna skal kunne påvirke egen hverdag og deres interesser tas med i utforming av avdelingen, valg av tilgjengelige leker og planlegging av aktiviteter.

Alderstypisk for denne gruppen er at de er kroppslige av seg. Baselek, dans, klatring og bevegelsessanger er blant det som fenger i stor grad. Samtidig begynner interessen for mer finmotoriske aktiviteter som tegning å fenge.

Som i resten av Sofiemyråsen barnehage har vi på Klatremus et hovedmål om at barn, voksne og foreldre sammen skal skape gode og trygge dager i barnehagen, "stort og smått, har det godt!". I dette arbeidet står voksenrollen og personalets daglige møter med enkeltbarnet sentralt i vårt arbeid.