Samarbeidsutvalg

Samarbeidsutvalget (SU) er et lovpålagt organ som alle barnehager skal ha. Dette organet skal være «et rådgivende, kontaktskapende og samordnede organ», og skal sikre ett godt samarbeid mellom barnehage og hjem. Su skal bestå av like mange foreldre og barnehageansatte. Eier kan også være med i utvalget, men ikke ha flere representanter enn de andre gruppene. Styrer har ansvaret for å opprette utvalget og sette dagsorden, men det er kun foreldre og ansatte som har stemmerett.

I Su møtes foreldre, ansatte og barnehagestyrer for å diskutere saker som påvirker barnas hverdag. Barnehageeier er lovpålagt å legge frem «saker av viktighet» for SU. Dette er saker som påvirker hverdagen i barnehagen eller forholdet til foreldrene.

Følgende sitter i barnehagens SU:

Stine M. Karlsrud - Foreldrerepresentant

Maren K.P Hetland - Foreldrerepresentant